Festive table settings

10:36 AM


Hello readers,
After a prolonged pause, I am back with a quick festive round-up dedicated to table decoration.
This time of the year is so nice to spend a little more time to make the house festive and cozy, hence to turn it into the perfect place where to sip on hot chocolate with friends, have a dinner with your beloved ones or watch a Xmas movie.

I will share with you some of my table decorations of this year and previous years and link back to some websites for additional inspirations! Enjoy!

Buongiorno lettori,
Sono di ritorno dopo una lunga pausa! Questo nuovo post è totalmente dedicato a come decorare la vostra casa per quello che per me è il periodo più bello di tutto l’anno: the holiday period!
Diversamente dall'estate, quando si è generalmente sempre in viaggio, in spiaggia e all'aria aperta, in questo periodo dell’anno si apprezza molto di più lo stare in casa. Magari a sorseggiare una buona cioccolata calda, o sotto le coperte a vedere un classico film di Natale, o ancora a tavola con gli amici e i parenti!
Vi riporto qui sotto un po’ di foto della mia tavola di questo e lo scorso anno, ma anche link ai miei siti  e blog preferiti, dove trovare le migliori ispirazioni per una tavola perfetta per la vostra vigilia, il vostro Natale o il cenone di capodanno. Buona lettura!



I always love to have something natural on the table. It can be pumpkins, flowers, leaves, fruits, or even nuts during fall or pine tree branches and pine cones in winter.

Mi piace molto aggiungere alla mia tavola un tocco naturale. Gli elementi naturali perfetti per l'autunno e l'inverno sono le zucche ornamentali, le foglie secche, le castagne, rami di pino o abete e le pigne.

Flatware: Zara Home
Candle Holders: Bormioli
Napkins: Flying Tiger
Table cloth: similar at Kasanova



You don’t need that much time to add a festive touch to a normal meal. Last week I went skiing with my boyfriend and I opted for a quick festive table setting, just adding some ceramic pine trees, funny wooden mushrooms and a checked ribbon!

Non serve molto per aggiungere quel tocco di festa a un normalissimo pasto. Il weekend scorso ero in  montagna e ho allestito una simpatica colazione natalizia in due minuti, aggiungendo due alberelli di ceramica, alcuni funghetti di legno e un nastro a quadretti!

Ceramic trees, ribbon and wooden mushrooms: Flying Tiger
Keep calm mugs: similar on Amazon
Plastic table cloths: similar on Amazon



I love this table setting from Gal Meets Glam, where everything is white and snowy! The flower arrangement features typical winter flowers and plants and it is extremely fancy.

Questo setting bianco neve a casa della blogger di Gal Meets Glam è stupendo!



There are truly beautiful tables around, but some of them look like the ones in magazines and somehow lack of a personal touch. That’s why I always love to add a signature to my settings. It can be a hand-written menu, some nice way of folding napkins or a DIY napkin holder! 

Mi è capitato spesso di essere invitata a delle cene in case con tavole perfette, quasi da rivista! A volte troppo perfette da diventare un po’ aride e fredde.. per questo amo sempre aggiungere un piccolo tocco personale alle mie. Alcuni esempi: un menu scritto a mano, un porta tovagliolo fai da te o un simpatico modo di piegare i tovaglioli di tutti i commensali. Anche il centro tavola nella foto è fatto a mano: una trave in legno, un po' di muschio e pigne, alcune candele rosse e bianche e il gioco è fatto!

Place holders and candles: Flying Tiger 
Flatware: Alessi on Amazon
Table Cloth: Vintage handmade



Oh Joy loves colors and she puts them everywhere! I love her Thanksgiving table setting from last year! And I can’t wait to give this centerpiece a try (maybe with white spray paint for a winter table arrangement?!)

La blogger di Oh Joy adora i colori e la sua tavola sembra una la tavolozza di un pittore! Questo centro tavola fai da te è pazzesco e non vedo l’ora di provare a costruirlo anche io! Magari a capodanno, dipinto di bianco per un look più invernale?!




I love candles, and I add them to my table decorations every time I have the chance to! I am also a collector, and I happen to buy candle holders at the flea market on a quite regular basis (my collection is now huge! I might start selling them online one day!!)...


Adoro le candele e cerco di metterle ovunque quando decoro la tavola. Questi sono solo alcuni dei miei tantissimi candelabri che ho comparto negli anni ai vari mercatini dell’usato del nord Italia! Se continuo così un giorno avrò una collezione talmente enorme da dover iniziare a venderli io stessa ahahha!

Flatware: Zara Home 
Table cloth COIN CASA, similar here 
Candle holders: vintage, similar here
Glasses: Bormioli Bodega on Amazon
Candles: Flying Tiger

Lovely tree-shaped trays and everything grey in the Xmas setting of Zara Home.

Adorabili vassoi e piatti a forma di alberello e una elegantissima palette di grigi e neutri sulle tavole natalizie di ZaraHome. 


***********************************************************************

This post features a combination of my photos and pictures from the web (including Zara Home, Oh Joy and Gal Meets Glam). All external content is linked to the original source. Calligraphy by Calligraphy Fonts.

You Might Also Like

0 delicious comments