Chicken with lemon and green olives - ingredients

12:31 PM


Hello everyone!! Here are the ingredients for tomorrow's recipe: Lemon baked chicken with green olives.
This dish is really tasty! The ingredients I am giving here are for 3/4 people, since when I cooked this recipe I had people over for dinner! There are a lot of alternatives for this recipe. This is a light choice. I am not using butter, milk or cream, but just a little extra virgin olive oil! (that, if you want, you can just avoid!)
Click on READ MORE (below) to continue reading the ingredients...

Ciao a tutti!! Ecco qui gli ingredienti per la ricetta di domani: Pollo al forno al limone e olive verdi.  Questo è un piatto molto saporito! Gli ingredienti che descrivo qui sono per 3/4 persone, perchè quando l'ho cucinato avevo gente a cena! Questa ricetta ha mille varianti. La variante che ho scelto io è molto leggera ( a parte per le olive!). Non uso burro, latte o panna... solo un filo d'olio extravergine (che, se volete, potete evitare!)
Clicca su READ MORE (qui sotto) per continuare a leggere gli ingredienti...


You will need chicken, of course. You can choose what ever type: breast, wings, entire chicken, pieces with bone... as you want! The recipe does not change! I chose the chicken pieces with bone. I used 11 pieces.

Avrete bisogno del pollo, ovviamente! Va bene qualsiasi pezzo e tipo: un pollo intero, il petto, le ali, pezzetti con osso... come volete! Io ho usato 11 pezzi di pollo con osso.


You will need a handful of green olives.

Una manciata di olive verdi. Io ho optato per quelle snocciolate in salamoia.


Half of a cube of vegetable stock.

Metà di un dado per brodo vegetale.


 2 big and nice lemons! Those are Sicilian ;) some rosemary and 2/3 bay leaves.

2 grandi limoni! Questi sono siciliani :) , un rametto di rosmarino e 2/3 foglie di alloro.


Some extra virgin olive oil. We are going to use only one table spoon. Salt and pepper.

Un po' di olio extravergine. Ne useremo solo un cucchiaio da tavola. Sale e pepe.

Now you have everything ready for tomorrow's recipe! This is very good!:) Go grocery shopping and get ready to cook with me!! See you tomorrow!!

Ora sapete tutto ciò che vi serve per la ricetta di domani! Andate a fare la spesa e preparatevi per cucinare con me!! See you tomorrow!!

You Might Also Like

8 delicious comments

  1. Ho scoperto il tuo blog da poco, ed è bellissimo!
    Anche io adoro cucinare e mangiare bene, però facendo "attenzione": metto subito il tuo blog nei preferiti e lo consiglio alle mie amiche di blog.
    Complimenti, hai tanta fantasia e creatività :D!
    A presto,

    Chiara

    ReplyDelete
  2. I've just found your blog, I love it and surely am gonna try your recipes as soon as I get over with my diet ;}

    www.edgycuts.blogspot.com

    ReplyDelete
  3. @EdgyCuts : This blog is a diet itself!! If u start reading from the very first post u'll follow this healthy and complete diet with me:)

    ReplyDelete
  4. tutto pronto per domani... ;)

    ReplyDelete
  5. Bravissima!! Hai visto che ho pubblicato gli ingredienti dei biscotti per la tua mamma?? :)

    ReplyDelete
  6. yep!appena finisco gli esami li faccio!
    AUGURIII! <3

    ReplyDelete